søndag 26. april 2015

Hellbillies - Som ein båt på land

Hellbillies fra Ål i Hallingdal er et favorittband. Fra den gang vokalist Aslag Haugen sto bak disken hos Imerslund, den velfylte platesjappa i Arkaden i Oslo og sjefen hans fortalte meg at han hadde et kult band som hadde spilt inn plate, og frem til i dag, har Hellbillies vært en del av livet mitt. At jeg selv er vokst opp med hytte i de samme traktene bandet kommer fra, mer presist på høyfjellet over Vats, skader vel heller ikke. "Som ein båt på land" er blant bandets ALLER fineste sanger, hentet fra deres tredje og muligens beste plate, Lakafant, utgitt i 1995. Den hørte jeg første gang på hytta i Ål da jeg og et par venner, en av dem Else fra plateselskapet BMG som ga ut Hellbillies på den tiden, hadde med albumet noen uker før utgivelse. Vi spilte den ihjæl den helgen, og jeg er like glad i låta fremdeles. Her er den i en liveversjon fra nyere tid - like fin!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar